Dnes sa už nemusíme baviť ako veľmi je Google dôležitý pre webové stránky, pretože je najobľúbenejším vyhľadávačom na Slovensku. Ak vaša webová stránka nie je viditeľná vo vyhľadávaní na Google, znamená to že bude mať obmedzenú návštevnosť a tým aj obmedzený dosah.
Pre zlepšenie viditeľnosti vašej webovej stránky na Google je dôležité SEO.
Keď si vygenerujeme sitemapu a zaindexujeme ju v search console, môžeme sa v maximálne mierne pustiť na SEO.
SEO nie je jednorazová činnosť ani sa nedá povedať, že da sa jednorazovo nastaviť. SEO teda search engine optimization, znamená v jednoduchosti súbor činnosti, ktoré vplývajú na umiestnenie v organickom vyhľadávaní. Tieto činnosti alebo aktivity môžeme rozdeliť na onpage, teda všetko na našom webe čo ovplyvňuje ako nás vníma google a off page, to sú faktory mimo nášho webu.
V preklade to znamená, že ak sa chceme zobraziť na čo najlepších pozíciách vo vyhľadávaní google musíme, mat jasne a logicky zadefinovanú štruktúru webu, vytvoriť kvalitný a obsah na webe ( obsah postavený na základe analýzy kľúčových slov) v potrebnej štruktúre, používať správne metapopisky, formáty obrázkov a ich názvy, optimalizovať rýchlosť webu, interné prelinkovania atď.. Ďalší dôležitý faktor je získanie spätných odkazov od iných kvalitných webov, ktoré ukazujú na vašu stránku a signalizujú, že obsahujú užitočné informácie.
Chcete aby sa Váš web, zobrazoval v organickom vyhľadávaní ľudom, ktorý sa zaujímajú o reklamu na sociálnych sieťach. Musíme si urobiť v tomto prípade veľmi základnú analýzu kľúčových slov. Porovnáme si mesačnú vyhľadavanosť hľadaných výrazov „reklama na facebooku“, „reklama na sociálnych sieťach“ a „reklama na instagrame“.
Bez dát, by dávalo najväčší zmysel používať reklama na sociálnych sieťach, znie to tak profesionálne a sociálne siete sú cela kategória všetkých sociálnych sieti, ktoré SVK internetová populácia používa.
ALE, podľa mesačného vyhľadávania, by sa zamerať na tento hľadaný výraz bolo nezmyselné lebo mesačná hladanosť tohto výrazu je minimálna v porovnaní s „reklama na instagrame“ a ta je polovičná s „reklama na facebooku“. ( to taktiež platí aj o množstve používateľov prihlásených aspoň raz za 14 dni na SVK 2,4mil vs 1,1mil )
Čiže na našom webe si urobíme samostatnú kategóriu „Reklama na facebooku“. Napíšeme si blokový článok s týmto nadpisom a taktiež to spomenieme v texte. Pridáme prelinkovanie na našu kategóriu. Ak používame napríklad wordpress a plugin yoast seo tak cez neho si doplníme meta popis a skontrolujeme kvalitu článku a ideálne by bolo získať spätný odkaz na našu kategóriu z webu, ktorý ma google vysoko zaindexovany a článok môžeme uverejniť ako príspevok na sociálnych sieťach. A hurá môžeme sa pustiť na ďalší článok na tuto tému lebo jeden určite nebude stačiť… .
Okrem toho je Google dôležitý z hľadiska online reklamy, pretože ponúka rôzne nástroje pre reklamné kampane, ako sú reklamy vo vyhľadávaní, google display reklama, video reklama a shoping ads a najnovšia vec Pmax kampane, ktoré vám môžu pomôcť získať nových zákazníkov a zvýšiť predaj da sa povedať automatizovať reklama ale je veľký rozdiel, keď aj tieto kampane spravuje skúsený performance špecialista oproti laikovy. Google ads je ale samostatná obrovská kategória, ktorá si zaslúži vlastný článok.
Celkovo teda platí, že Google je kľúčovým hráčom na internete a jeho vplyv na webové stránky a ich návštevnosť je významný a zobrazovanie sa svojim zákazníkom na ich vyhľadávacie dopyty dokáže posunúť Vaše podnikanie vpred míľovými krokmi.