fbpx

Keď som v roku 2016 prechádzal z reklamnej agentúry na „voľnú nohu“ myslel som si že je už za tou vlnou a nestihol som to, že všetci sú nabiflení informáciami. Po siedmych rokoch neustále zisťujem, že ľudia sa púšťajú do online podnikania a nevedia ani tie najzakladanejšie základy, najčastejšie klientom/kamarátom/ufónom/hocikomu vysvetľujem tieto pojmy, tak hádam to niekomu pomôže.

PPC reklama

  • PPC (Pay Per Click) – model online marketingu, v ktorom platíte poplatok vždy, keď niekto klikne na jednu z vašich reklám.
  • Reklama vo vyhľadávaní (search) – reklama, ktorá sa zobrazuje na stránkach výsledkov vyhľadávania (SERP) v reakcii na príslušný vyhľadávací dopyt.
  • Bannerová reklama (display) – reklama, ktorá sa zobrazuje na iných weboch v podobe bannerov, videí alebo iných formátov.
  • Klúčové slová (keywords) – slová alebo frázy, ktoré ľudia používajú pri vyhľadávaní na internete.
  • Bid (cenová ponuka) – suma, ktorú ste ochotní zaplatiť za každé kliknutie na vašu reklamu.
  • CPC (cena za kliknutie) – suma, ktorú skutočne zaplatíte za každé kliknutie na vašu reklamu.
  • CTR (Click-Through Rate) – pomer medzi počtom kliknutí na reklamu a počtom jej zobrazení.
  • Impression (zobrazenie) – počet krát, kedy sa vaša reklama zobrazila používateľom.
  • Konverzia (conversion) – akcia, ktorú chcete, aby používateľ vykonal po kliknutí na vašu reklamu, napríklad nákup, registrácia alebo stiahnutie.
  • Remarketing – zobrazenie reklám používateľom, ktorí navštívili váš web, ale nevykonali žiadnu akciu.
  • Targeting (cielenie) – výber cieľovej skupiny, ktorej chcete svoju reklamu zobraziť.
  • Reporting (reportovanie) – sledovanie a analýza výsledkov vašich PPC kampaní.

Ďalšie pojmy

  • AdSense – program od spoločnosti Google, ktorý umožňuje zobrazovať reklamy na vlastných webových stránkach.
  • Facebook Ads – reklamný systém od spoločnosti Facebook, ktorý umožňuje zobrazovať reklamy na Facebooku, Instagrame a ďalších platformách.
  • LinkedIn Ads – reklamný systém od spoločnosti LinkedIn, ktorý umožňuje zobrazovať reklamy na LinkedIne.
  • YouTube Ads – reklamný systém od spoločnosti Google, ktorý umožňuje zobrazovať reklamy na YouTube.

Tento slovník obsahuje základné pojmy, ktoré sú potrebné na pochopenie PPC reklamy. Ak sa chcete dozvedieť viac, odporúčam vám absolvovať kurz alebo workshop o PPC reklame.

KONTAKT

Ondrej Krivuš

Mobil:

+421 918 845 950

E-mail:

ondrej.krivus@amavera.sk

3 + 14 =