fbpx

Tento článok píšem trochu sebecky, kvôli SEO. Ak Vám to však v niečom pomôže, budem rád a určite mi napíšte, to mi môžete hocikedy ak sa chcete reálne poradiť alebo dať mini brainstorming.

Základné metriky PPC reklamy sú tie, ktoré vám umožnia sledovať a vyhodnocovať výkonnosť vašich kampaní. Pomocou nich môžete identifikovať, čo funguje a čo nefunguje, a následne upraviť svoje kampane tak, aby boli čo najefektívnejšie.

Tu je prehľad základných metrík PPC reklamy:

Zobrazenia

  • Počet zobrazení je početkrát, kedy sa vaša reklama zobrazila používateľom.

Kliknutia

  • Počet kliknutí je početkrát, kedy používateľ klikol na vašu reklamu.

Kliknutie na zobrazenie (CTR)

  • Kliknutie na zobrazenie (CTR) je pomer počtu kliknutí k počtu zobrazení.

Výdavky

  • Výdavky sú celkové náklady na vaše PPC kampane.

Náklady na kliknutie (CPC)

  • Náklady na kliknutie (CPC) sú priemerné náklady, ktoré platíte za každé kliknutie na vašu reklamu.

Návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS)

  • Návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS) je pomer príjmov k výdavkom na reklamu.

Konverzie

  • Konverzie sú akcie, ktoré chcete, aby používatelia vykonali po kliknutí na vašu reklamu. Môže ísť napríklad o nákup, registráciu alebo stiahnutie.

Podiel konverzií

  • Podiel konverzií je pomer počtu konverzií k počtu kliknutí.

Tieto metriky vám poskytnú základný prehľad o výkonnosti vašich PPC kampaní. Samozrejme, v závislosti od vašich konkrétnych cieľov môžete sledovať aj ďalšie metriky, ktoré sú pre vás relevantné.

Tu je niekoľko ďalších metrík, ktoré môžete sledovať:

  • Pozícia reklamy
  • Skóre kvality
  • Rozsah dosahu
  • Rozsah viditeľnosti
  • Trvanie na stránke
  • Vrátenie na webovú stránku
  • Vplyv na predaj

Pri výbere metrík, ktoré budete sledovať, je dôležité zvážiť svoje konkrétne ciele. Ak chcete zvýšiť povedomie o svojej značke, budete sa pravdepodobne zameriavať na metriky, ako sú zobrazenia a CTR. Ak chcete zvýšiť predaj, budete sa pravdepodobne zameriavať na metriky, ako sú konverzie a ROAS.

KONTAKT

Ondrej Krivuš

Mobil:

+421 918 845 950

E-mail:

ondrej.krivus@amavera.sk

5 + 15 =