fbpx

Mnoho eshopov aktuálne zažíva turbulentné obdobie. Marketérov a zároveň aj majiteľov firiem trápi akási , na toto obdobie viac ako zvyčajne, nervozita z predaja. Otázky typu: Robím chybu ja? Alebo môj marketér/agentúra? Kontrolovať a pýtať sa je treba neustále, ale mnoho krát jednoducho trh nedokážeme ovplyvniť ( pokiaľ nie sme skutočne veľký hráč )

E-commerce trh na Slovensku v roku 2023 zaznamenal mierny pokles oproti predchádzajúcemu roku. Podľa údajov spoločnosti Shoptet, ktorá vyvíja riešenia pre e-shopy, dosiahol obrat slovenského e-commerce trhu v prvom polroku 2023 hodnotu 1,2 miliardy eur, čo je o 3,6 % menej ako v prvom polroku 2022.

Tento pokles je spôsobený viacerými faktormi, vrátane:

  • Neistoty v súvislosti s ekonomickou situáciou. Inflácia, rast úrokových sadzieb a obavy z recesie spôsobujú, že ľudia sú opatrnejší pri utrácaní peňazí.
  • Oživenie fyzického maloobchodu. Počas pandémie ľudia obmedzovali návštevy obchodov, čo viedlo k nárastu online nákupov. V súčasnosti sa situácia vracia do normálu a ľudia sa vracajú do fyzických obchodov.
  • Zmeny v správaní zákazníkov. Zákazníci sú čoraz náročnejší a očakávajú od e-shopov kvalitnejší zážitok z nakupovania. To vedie k zvýšeným nákladom pre e-shopy, ktoré musia investovať do zlepšenia svojho zákazníckeho servisu, dopravy a ďalších aspektov.

Napriek poklesu je slovenský e-commerce trh stále dynamický a rastúci. V roku 2022 dosiahol obrat slovenského e-commerce trhu hodnotu 2,4 miliardy eur a očakáva sa, že v roku 2023 dosiahne hodnotu 2,6 miliardy eur.

Medzi najsilnejšie kategórie slovenského e-commerce trhu patria:

  • Oblečenie a doplnky
  • Dom a záhrada
  • Šport a voľný čas
  • Elektronika
  • Kníhkupectvo

V týchto kategóriách sa e-shopy tešia aj naďalej veľkej popularite a očakáva sa, že budú aj v budúcnosti patriť medzi najväčšie segmenty slovenského e-commerce trhu.

Medzi trendy, ktoré budú v roku 2023 ovplyvňovať slovenský e-commerce trh, patria:

  • Záujem o udržateľnosť
  • Personalizácia
  • Inteligentná automatizácia
  • Rozšírená realita a virtuálna realita

E-shopy, ktoré sa budú snažiť prispôsobiť sa týmto trendom, budú mať v budúcnosti väčší úspech.

KONTAKT

Ondrej Krivuš

Mobil:

+421 918 845 950

E-mail:

ondrej.krivus@amavera.sk

3 + 9 =